Kako izbrati marketinško agencijo za vaše podjetje?

Navigiranje v svetu marketinga je zaradi pomanjkanja znanja, neizkušenosti in preobremenjenosti za mnoga podjetja izziv, ki jim vzbuja strah. Upravljanje svojih marketinških potreb zato želijo zaupati kompetentnemu partnerju. A ponudnikov je veliko in v praksi se izbor agencije, ki bo zadostila pričakovanjem in postala (enako)vreden partner in svetovalec svojemu naročniku, izkaže za zahtevno nalogo.

Še preden pa se lotite raziskave ponudnikov vas čaka interna naloga, in sicer da v podjetju razmislite o vaših poslovnih ciljih in pričakovanjih do agencije. Pripravite svojo oceno stanja podjetja in informacije o preteklih marketinških aktivnostih. Poleg tega ne pozabite planirati proračuna za investicije v marketing.

Opremljeni s predstavo, kaj od agencije pričakujete, se boste lahko bolj samozavestno lotili presoje ponudnikov. Za lažje odločanje vam predlagamo nekaj kriterijev, ki jih je v procesu selekcije dobro upoštevati.

Razumevanje vašega posla in ciljev

Kako dobro se želi in zmore agencija poglobiti v vašo dejavnost in panogo? Sem spada tudi razumevanje ciljne publike in njen proces odločanja. To boste razbrali iz postavljenih vprašanj s strani agencije, kakšen brief pričakuje, za kakšno vašo dokumentacijo in materiale se zanima. Preverite, kako razume izzive, s katerimi se spopadate in kakšne rešitve vam predlaga. Slednje morajo ustrezati vašim potrebam in spodbujati izboljšave in vaš napredek.

Znanje in strokovnost

Potencialno agencijo povprašajte po referencah, zlasti po tistih iz vaše panoge. Od agencije, ki ima pretekle izkušnje v vaši panogi in se je že izkazala z dobrimi rezultati, si lahko obetate uspešnejše sodelovanje. Preglejte tudi pričevanja njihovih strank in preučite način dela. Samo agencija, ki transparentno komunicira svojo strokovnost in dosedanje dosežke, je vredna zaupanja.

Drugačen način razmišljanja in prenos znanja

Dobra agencija zna odpreti oči, najti nove priložnosti v vašem poslu in vas spodbuditi k drugačnemu načinu razmišljanja. Bodite v času spoznavanja agencije pozorni na taka presenečenja, saj je to pokazatelj, da je agencija zmožna odprtega odnosa in da svoje znanje tudi deli z naročnikom, kar je velik doprinos k sodelovanju.

Komunikacija in odnos

Z izbrano agencijo boste neprestano v stiku, zato se prepričajte, da izberete tisto, s katero se najbolje ujamete in lahko sodelujete kot pravi partnerji. Spoznajte ljudi, s katerimi boste tesno sodelovali, preverite njihovo razpoložljivost, odzivnost, značaj in temperament. Ne iščite le strokovnjakov, ampak sodelavce s podobnimi vrednotami in ambicijami ter odkritih odnosov.

Koristi in cena

Vaš cilj naj bo iskanje ravnovesja med naložbo v marketing in koristmi, ki jih boste pridobili. Agenciji razkrijte svoja pričakovanja in cilje, dobra agencija pa bo odkrita z oceno, ali so vaša pričakovanja realna in, če so, kako jih doseči z optimalnimi vložki.

15. 3. 2019