Ali je (že) čas za prenovo spletnega mesta?

Če si predstavljate, da je vaše spletno mesto digitalna izložba vašega podjetja, vam gotovo ni vseeno, kakšen vtis naredi na obiskovalca. Ali je privlačno in pritegne njegovo pozornost, da vstopi in je zatem tudi zadovoljen, ker hitro najde, kar ga zanima? Ali pa ga kot stara razmetana ropotarnica odvrne, medtem ko je ob ponudbi drugih urejenih in funkcionalnih izložb navdušen.

Tudi pri spletnem mestu je prvi vtis zelo pomemben. V večini primerov je celo odločilen za vzpostavitev odnosa z obiskovalcem. Zakaj je tako? Ker je vaše spletno mesto vse pogosteje prva spoznavna točka z vašimi potencialnimi strankami. Izkušnjo, ki jo bodo doživeli pri obisku vašega spletnega mesta, bodo neposredno povezali z vami, čeprav vas morda še nikoli niso videli niti spoznali. Vsaka stranka, ki jo vaše spletno mesto odvrne in se raje ozre h konkurenci, je izgubljena priložnost in pomeni izpad vašega prihodka. Zato za neprivlačno in nefunkcionalno spletno mesto plačujete visoko ceno, ki kaj hitro preseže vložek, ki je potreben za prenovo. Prenovo, s katero bi pridobili spletno mesto, ki obiskovalcu ne bo le pomagalo, da dobi, kar ga zanima, ampak ga tudi spodbudilo, da naveže stik z vami.

Kritično ocenite svoje spletno mesto in se sami prepričajte, ali je že čas za njegovo prenovo. Uporabite spodnji seznam najpomembnejših opozorilnih znakov, da vaše spletno mesto ni v pomoč vašemu poslu.

Spletno mesto ne dosega svojega namena

Če vaše spletno mesto ne dosega ciljev, ki ste jih postavili ob njegovi izdelavi, je za vaše podjetje to zgolj neuporabna spletna lastnina. V njegovo izdelavo ste investirali, da bi vam prinašal koristi – bodisi za pridobivanje novih potencialnih strank, informiranje ciljne publike, spletno prodajo ali za utrjevanje kredibilnosti in ugleda. Če niste zadovoljni z rezultati, je to gotovo signal za kritični premislek in ukrepanje.

Spremenili so se vaši poslovni cilji

Dinamično poslovno okolje od podjetij terja hitro prilagajanje poslovnih ciljev in z njimi tudi spremembe v marketinški strategiji, ki mora podpreti nove cilje. Rast ali krčenje poslovanja, tržno repozicioniranje, nove dejavnosti ali spremenjene potrebe strank … vaše spletno mesto mora slediti tem spremembam in odražati vašo trenutno poslovno in marketinško osredotočenost. Če temu ni tako, potem vaša digitalna izložba prikazuje drugačno sliko podjetja, kot je v resnici. Napačna ali celo neupravičeno slabša slika podjetja pa škodi vašemu poslu.

Spletno mesto ne deluje

Verjetno v vašem primeru ni tako kritično, da bi spletno mesto kar prenehalo delovati zaradi napak in drugih nepravilnosti. A vendar ga obiskovalci zapuščajo, ker je njihova uporabniška izkušnja ob obisku slaba. Spletno mesto nima informacij, ki jih obiskovalci iščejo, ali pa obiskovalci teh informacij ne najdejo, čeprav obstajajo. Navigacija, ki obiskovalca zmede, preveč skrite, zapletene, nezanimive ali zastarele informacije – vse to obiskovalce odvrača in prehitro se poslovijo od vas.

Spletno mesto ni prilagojeno mobilnim napravam

Število uporabnikov, ki dostopajo do interneta preko svojih mobilnih naprav, t.j. pametnih telefonov in tablic, skokovito narašča. Če se vaše spletno mesto tem napravam ne prilagodi samodejno, izgubljate pomemben delež obiskovalcev. Tako kot uporabniki namiznih računalnikov tudi ti namreč pričakujejo, da bodo tudi na manjših zaslonih na hiter in preprost način prišli do vsebine, ki jo želijo ter da bo vsebina delujoča in lahko berljiva brez povečevanja. Odzivno (t.i. responsive) spletno mesto z odlično uporabniško izkušnjo je danes nujna značilnost, na katero je pri razvrščanju rezultatov pozoren tudi Googlov iskalnik.

Tehnologija spletnega mesta je zastarela

Več simptomov vas opozarja, da je vaše spletno mesto zgrajeno na zastareli tehnologiji: spletno mesto se odpira zelo počasi, uredniški vmesnik se več ne razvija in posodablja z novimi verzijami, nima ustrezne varnostne zaščite pred internetnimi napadi, ni možna uvedba sodobnih marketinških funkcionalnosti, kot so blog, optimizacija za iskalnike, privlačne vizualne vsebine, integracija z družbenimi omrežji itd.. Tehnološko zastarelo spletno mesto je zato velika ovira sodobnim marketinškim aktivnostim. Prenova, ki temelji na novih tehnoloških rešitvah, je edini pravi ukrep.

Spletno mesto je že na prvi pogled videti staro

Z razvojem spletnih tehnologij se spreminjajo tudi oblikovalski trendi, predvsem z namenom boljše uporabniške izkušnje in funkcionalnosti spletnih mest. Če je vaša virtualna izložba že na prvi pogled videti, kot da je ostala nedotaknjena že vrsto let, bo obiskovalec hitro sklepal, da je tudi vaše podjetje ostalo nekje v preteklosti. Še predno mu boste uspeli predstaviti vaše kvalitete, bo že zapustil vaše spletno mesto in najverjetneje odkorakal h konkurenci.

Spletno mesto je izpostavljeno varnostnim tveganjem

Spletna mesta manjših podjetij niso spletnim napadom izpostavljena nič manj kot večja podjetja in korporacije. Varnostnih groženj je vsak dan več, zaščita pred njimi pa bi morala biti stalna in prilagodljiva. Če je bilo vaše spletno mesto izdelano pred več leti in od takrat ni bilo tehnološko posodobljeno niti vzdrževano, so vaša tveganja pred napadom škodljive programske kode zelo visoka.

Uvrstitve v spletnih iskalnikih so nizke

Če je vaše spletno mesto v iskalnikih uvrščeno tako nizko, da ga ne najdemo na prvih straneh, potem izgubljate velik delež obiskovalcev. Spletni iskalniki svoje iskalne algoritme nenehno spreminjajo in dopolnjujejo, zato je skrb za čim višjo uvrstitev nikoli končano delo. Današnji iskalni algoritmi podpirajo tehnološko sodobna spletna mesta, ki redno ponujajo sveže in kakovostne vsebine. Če je vaše spletno mesto že več let nedotaknjeno in je tehnološko zastarelo, ste v tem času verjetno že izgubili dobre pozicije v iskalnikih - zato je zdaj res čas za spremembe.

17. 7. 2017